|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawlom95
V.I.P
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 13:00, 25 Paź 2010 Temat postu: Wymiana cylindra w 4t by Pawlom95 |
|
|
No to na początek wyciągamy silnik z ramy żeby mieć dobry dostęp do wszystkiego. Nie bd tutaj opisywał jak to zrobić. Gdy mamy już silnik na stole odkręcamy gaznik, kruciec ssący, obudowe magneta, wydech, obudowy cylindra, napinacz łańcuszka rozrządu i pokrywe zaworów. oczom naszym ukazuje się rozrząd
Ustawiamy magneto na pozycję T czyli taką jak ustawia się zawory.
odkręcamy 4 śrubki zaznaczone na foto. Sciągamy popychacze ze szpilek, i wyciągamy wałek rozrządu uważając, żeby łańcuszek nie wpadł do środka. Mamy gołą głowicę :
Po prawej stronie są zaznaczone na foto 2 śrubki 8mm. Odkręcamy je i sciągamy głowicę. Widzimy wtedy cylek i tłok
Wyjmujemy z cylindra dolną prowadnice łańcuszka, górnej nie ruszamy. Zdejmujemy cylinder i mamy goły tłok. :
.
Sciągamy tłok. Będą nam potrzebne do tego szczypce. Wyciągamy jedno zabespieczenie Sworznia, i wyciągamy sworzeń. Tłok mamy sciągnięty. Zdzieramy starą uszczelke cylindra, i zakładamy nową. Zakładamy tłok. Na nowy tłok zakładamy pierscienie. Srebrne od góry i na sam dół zgarniające. Tutaj zaznaczyłem jak mają być ustawione zamki pierscieni (przerwy) :
Trzeba uważać aby pierscienie przy zakładaniu nam nie pękły. Gdy uporamy się z pierscieniami Zakładamy tłok na korbowód, czyli wkładamy jedno zabespieczenie w tłok. Musimy mieć pewność że weszło dobrze w rowek więc gdy włożymy obracamy nim pare razy. Nasuwamy tłok na główkę korbowodu i wkładamy sworzeń, i drugie zabespieczenie. Tłok ma być napisem IN do góry czyli napis ma być od strony zaworu ssącego / gaznika. Dla ułatwienia roboty tłok smarujemy olejkiem, nowy cylinder też smarujemy, tylko że wewnątrz . Nakładamy cylinder na tłok uważając na pierscienie. zakładamy prowadnicę, i uszczelkę pod głowicę. Zakładamy głowicę. Sprawdzamy czy magneto jest w pozycij T i zakładamy wałek rozrządu. W pozycij T wałem ma mieć dwie małe dziurki na równo z głowicą, a wielką u góry.
zakładamy napinacz rozrządu, i popychacze i zakręcamy małe śrubki po prawej stronie głowicy. Muszą być mocno dokręcone. Następnie zakręcamy NA KRZYŻ 4 śrubki trzymające popychacze i całą resztę. Ustawiamy zawory, zakładamy pokrywę, osłony, kruciec i gaznik, wydech. Wkładamy silnik w rame i podpinamy wszystko tak jak było. Jeżeli zrobiliśmy wszystko dobrze to ma zapalić
Artykuł 100 % mojego autorstwa. Nie zezwalam na kopiowanie Jeżeli o czymś zapomniałem to pisać
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rayan
Administrator
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: G-ce
|
Wysłany: Pon 13:07, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Naprawde mega poradnik ! W 100% zasluzyles na pochwale !
Przyklejam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rayan dnia Pon 13:07, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlom95
V.I.P
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 13:48, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal Theme by Zarron Media
|